Normal leveranstid är cirka 3-14 arbetsdagar om produkten/produkterna finns i lager. Finns inte produkten/produkterna på lager så kan leveranstiden bli längre. Leveranstid på beställningsvaror kan variera från 5-30 arbetsdagar.
Kontakta oss gärna om du har frågor kring just din leverans innan beställning.
Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 10 dagar), så fakturerar vi dig 250 kr + frakt för vårt arbete med hantering av varorna, såsom retur frakt och returadministration.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.
Försvunnen sändning
Har du inte mottagit din order måste de polisanmälas innan vi skickar nya varor.
Du har alltid rätt att retunera beställda felfria varor. Vi har öppetköp och bytesrätt i 14 dagar, från att du motagit ditt paket i enighet med distansavtalslagen (2005-59) Det är ej öppet köp på nedsatta varor. Retuneras ändå varan krediteras den inte. Varan går förlorad.
Hur du gör en retur:
Som konsument står du själv för leverans- och returkostnaden. Observera att du som konsument ansvarar för att paketet kommer till oss i helt och fint skick.
Skicka det till ombud för billigast alternativ.
Kund väljer själv vilket fraktbolag som ska användas vid retur.( Smidigast är om postnord används)
Returen ska skickas till Adress: Hem & Trend, Valboköpcentrum, 81832 Valbo.
När vi tagit emot returen och allt ser bra ut krediterar vi dig för dom retunerade produkterna.
Ej godkända returer kan nekas om ovanstående villkor ej uppfylls.
Vi erbjuder ej öppetköp på nedsatta produkter, beatällnings varor eller julartiklar.
En skadad produkt ska dokumenteras med bild till hemochtrend@gmail.com.
Vi följer lagstiftning och rekomendationer från konsumnetverket, vilket innebär att du som konsument alltid har garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du som konsument har även rätt till tre års reklamationsrätt, om nedanstående krav uppfylls:
Medela ditt ärende till kundservice, info@hemochtrend.se
- Klarna
Vi använder oss utav klarna som betalningspartner.
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan görs direkt av butiken. Produkt- frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
När du handlar hos oss så anger du nödvändig personimformation såsom namn, adress, personnummer, e-postadress och telefonnummer. När du lägger en order så godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter internt i enighet med svensk lag. Vi garanterar dig att vi behandlar dina personuppgifter med högsta försiktighet och att dom endast används för internt bruk. Undantaget är tredjepartslösningar, som behöver viss information, däribland postnord och DHL för leverans eller klarna för betalning. Du har enligt personuppgiftslagen rätt att få ta del av den information vi har lagrat. Skulle informationen vara felaktig så kan du begära att informationen rättas eller tas bort. Detta gör du via våran kundtjänst, info@hemochtrend.se
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst, info@hemochtrend.se Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Vi tar inte ansvar för eventuella leveransförseningar som beror på fraktföretaget eler leverantören. Vi behåller oss rätten till att ändra våra priser och villkor utan någon varsel. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter. Därför är det viktigt att läsa våra aktuella villkor innan du lägger en beställing. Det kan förekomma att färger uppfattas olika från skärm till skärm, var därför noga att läsa produktbeskrivningarna.
Cookies är en liten datafil med text som webbplatsen sparar på besökarens dator. När du som användare surfar in på en webbplats sparar din webbläsare cookies för att se hur du navigerar och använder webbplatsen. Du kan själv välja om du vill acceptera eller avvisa cookien. Om du inte accepterar cookien kan de innebära att funktionaliteten på webbplatsen begränsas. Vi använder cookies för att ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen och för att kunna föra statestik.
Hem & Trend friskriver sig från eventuella förseningar som orsakas av omständigheter som vi inte kan kontrollera, till exempel arbetskonflikt, krig, brand, ändrade regeringsföreskrifter eller naturkatastrofer etc.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen